Oké, eigenlijk is het een stomme vraag. Je moet helemaal niks! Maar hoe vaak is het dan slim om een personal branding shoot te doen? Ofwel: Wanneer ben je toe aan nieuwe foto’s? Hieronder noem ik vier redenen. Uiteraard zijn er meer redenen te bedenken om een personal branding shoot te doen, maar bij onderstaande redenen ben je in ieder geval toe aan nieuwe foto’s.
Wanneer je uiterlijk verandert
Deze is misschien heel obvious, maar het is een beetje vreemd om foto’s van jezelf te delen waar je nog bruine haren hebt, terwijl je al een halfjaar een knalblauw kapsel hebt. Als je uiterlijk is veranderd ben je niet meer herkenbaar zoals je nu bent, dus dan is het slim om nieuwe foto’s te laten maken.
Wanneer je branding verandert
Soms komt het voor dat iemand rebrandt. Ofwel: dat iemand kiest voor een hele andere branding. Voorbeeldje: Misschien gebruik je nu wel veel beige in je branding omdat het veilig voelde. Maar eigenlijk past dat niet zo bij je. Je wil namelijk creativiteit uitstralen en hebt besloten te gaan werken met knalkleuren. Dan horen “beige” of “standaard” foto’s daar ook niet meer bij.
Wanneer je doelgroep verandert
Stel, je hebt altijd een doelgroep gehad waarbij het normaal is om wat formeler te zijn. Maar, je wil switchen van doelgroep. Dat betekent dat je ook iets anders uit “moet” stralen: Je wilt immers ander soort klanten aantrekken.
Wanneer je al je foto’s al hebt “uitgespeeld”
Je hebt een personal branding shoot gedaan, je hebt 20 foto’s gekregen, maar na een paar weken heb je ze allemaal al eens gebruikt. Op dit moment heb je ze zelfs al een paar keer hergebruikt. Vind je dat niet chill? Dan is het tijd voor een shoot!
Wist je trouwens dat je bij mij een “onbeperkt” aantal foto’s krijgt? 😏 Je kunt dus veel langer doen met de foto’s dan bij andere fotografen. Waarom zeg ik “onbeperkt” tussen aanhalingstekens? Ik bewerk er zoveel dat er tof zijn geworden.